Gangplank-League-of-Legends-Wallpaper-full-HD-Desktop-14

 

القبطان

 “Gangplank”   “قانق بلانك”

أحد أهم الشخصيات في لعبة “لول”وربما الأكثر شعبية، قد قتلت على يد شخصية أخرى و هي

  “Miss Fortune”  “ميس فورتشون”

بالطبع شركة “ريوت” لديها عذر رئيسي يرجع الى جوهر قصة الشخصية. معظم ألعاب نظام

“Moba” “موبا”

ليس لديها قصة أساسية، لأن نظام اللعب لا يحتاج الى قصة جوهرية حتى تستطيع أن تبني عليها أحداث اللعب. ولكن ما فعلته شركة “ريوت” قد يكون إحدى الخطوات لجعل للعبة “لول” قصة جوهرية قد تبني عليها أحداث أخرى في المستقبل و يمكن من خلال هذه الأحداث أن تطور من نظام اللعبة.

ولكن في الوضع الحالي، فإن شخصية القبطان قد أزيلت من مجموعة الأبطال للعبة. ولكن المشكلة التي واجهتها شركة “ريوت” هي، أن الشخصية تباع بمبلغ مالي من خلال اللعبة، الشئ الذي جعل عشاق اللعبة ينفجرون غضبا في منتديات اللعبة.

وردا على جمهور لعبة “لول”، فقد صرحت شركة “ريوت” التالي:

“في الوقت الحالي، نحن لا نعالج طلبات استرجاع المال لشخصية القبطان، و لكننا سوف نعمل على إصلاح الوضع خلال الأيام القادمة بما هو أفضل لمصلحة الجميع”

Captain Gangplank

One of the most important, if not the most famous character in “League of Legends”, was killed in story events by the character

Miss Fortune

Of course, “Riot” got some strong  justification for this based on character lore story. Even though, most of

“Moba”

Style games do not have a lore story, or they don’t need to really have one in order to play the game. But what “Riot” did maybe a very important step to make “LoL” one of “Moba” games that have a very strong lore story that can build or develop on it the game in the future.

But meantime, Captain Gangplank was removed from champions list in the game. The problem is, this character is purchasable in the game store! which made the fans of this game go nuts on websites and forums.

“Riot” wrote on MOBA’s forums the following:

“At this time, we are not addressing refund requests for him or his skins, but please  know that over the next several days we will do our best to make things right for everyone”